“Teletekst nog steeds populairder dan 3D op tv”

“Nieuwe functies op de televisie als internettoegang en 3D tv zijn nog niet erg populair”, zo weet de Consumentenbond te melden. Vooral oude, vertrouwde functies als teletekst en gewoon een programma kijken, blijven het goed doen. Zo blijkt uit een enquête van de Consumentenbond onder 1085 respondenten waarbij de gemiddelde leeftijd 48,2 jaar is.

Teletekst wordt veel gebruikt. 55% maakt er meerdere keren per week of zelfs dagelijks gebruik van. Dit in tegenstelling tot 3D tv of internet op tv. Deze functies worden vrijwel nooit gebruikt. Zo hebben nog maar weinig mensen een 3D televisie: slechts 38 van de 1085 respondenten hebben zo’n televisie terwijl zij allen een televisie in 2006 of later hebben aangeschaft. Opvallend daarbij is dat 21 mensen aangeven deze 3D functie vrijwel nooit te gebruiken. Volgens de respondenten zijn de beeldkwaliteit, schermafmetingen en prijs de belangrijkste aspecten bij de aanschaf van een televisie. De aansluitmogelijkheden, degelijkheid, gebruiksgemak en energiegebruik spelen geen grote rol bij de aanschaf van een televisie.