Sony stuurt advocaat af op prijsstunter HDVA

Op fora schieten de waarschuwingen voor elektronica-aanbieder HDVA als paddenstoelen uit de grond. HDVA stuurt huis-aan-huis folders rond met elektronicaproducten tegen bodemprijzen. Sony, één van de fabrikanten waar HDVA producten van verkoopt, vertrouwt het zaakje niet.

Sony stuurt een advocaat af op de HDVA omdat het bedrijf denkt aan oplichting. “Er zijn meerdere aanwijzigen die duiden op oplichting. Zo moet je een 0900-nummer bellen waar je lang in de wacht staat en waar je 80 cent per minuut voor betaalt. Ook de lange levertijd is vreemd. De meeste bedrijven kunnen producten binnen een dag leveren. Bij HDVA moet je 4 à 5 weken wachten op je bestelling.” Of het daadwerkelijk om oplichting gaat is niet bewezen. “Onze advocaat gaat nu eerst uitzoeken wie achter het bedrijf zit. We kunnen ze in ieder geval verbieden gebruik te maken van de merknaam van Sony en de afbeeldingen, want daar hebben ze geen toestemming voor.”