Toshiba televisies krijgen toegang tot Toshiba Places

Toshiba gaat een aantal nieuwe tv modellen introduceren die rechtstreeks toegang geven tot het Toshiba Places online platform met nieuwe diensten en voor een verbeterde online beleving. Toshiba Places maakt het klanten mogelijk om op hun toestel eenvoudig webgebaseerde content te gebruiken, te kopen en te delen met vrienden en familie overal ter wereld. In het tweede kwartaal van 2011 zal Toshiba in Europa een aantal tv’s lanceren met een breed scala aan prijzen en schermformaten vanaf 32 inches.

De interface van Toshiba Places biedt dezelfde look-and-feel op verschillende apparatuur – tv, notebook, netbook of tablet. Toshiba Places maakt het voor consumenten gemakkelijk om hun content te beheren op de verschillende apparaten die zij gedurende de dag gebruiken. Via toegang tot Toshiba Places op hun tv kunnen consumenten eenvoudig gebruik maken van een breed scala aan webdiensten. De ‘Marketplace’ geeft toegang tot mediacontent, waaronder films, foto’s en muziek. Naast het geven van toegang tot content, biedt Toshiba Places een gemakkelijke manier om content te delen – tussen verschillende apparaten of met vrienden en familie. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld een bepaalde scene in een video markeren. Zij kunnen dan later verder kijken vanaf dat punt – op dezelfde tv of op elk ander apparaat dat video’s kan weergeven en verbonden is met Toshiba Places, bijvoorbeeld een notebook. Vanuit Toshiba Places kunnen gebruikers hun content direct doorsturen naar geïntegreerde diensten zoals Flickr en Dailymotion – of het nu een video, een muzieknummer of een foto is. De content die zij geüpload hebben kunnen ze beluisteren of bekijken met verschillende apparaten. Maar zij kunnen ook een bericht sturen naar mensen die zij selecteren uit hun persoonlijke contactenlijst. Deze mensen hebben dan toestemming om de content op hun eigen apparatuur te bekijken of te beluisteren. Toshiba Places biedt ook een gemakkelijke manier om contacten te beheren en te groeperen. “De consistente gebruikersinterface op verschillende apparaten en de naadloze integratie van diensten die eenvoudig delen van content mogelijk maken, maakt dat Toshiba Places een bijzonder en aantrekkelijk aanbod is voor consumenten. En dat voegt weer waarde toe aan multimedia-apparatuur,” aldus Dirk de Man.