Spotify stelt tweede playlist open voor sponsors

Spotify stelt zijn gepersonaliseerde afspeellijst “On Repeat” open voor advertentiesponsoring. Deze afspeellijst, gelanceerd in 2019 en met de favoriete nummers van gebruikers , is de tweede gepersonaliseerde afspeellijst op de muziekstreamingservice die beschikbaar wordt gesteld voor sponsoring. De belangrijkste afspeellijst van Spotify, “Discover Weekly”, werd de eerste in 2019.

De sponsoring wordt mogelijk gemaakt door het advertentieproduct van het bedrijf met gesponsorde afspeellijsten , dat merken in staat stelt om gratis gebruikers van Spotify op de markt te brengen met audio-, video- en display-advertentieberichten tijdens pauzes, waardoor de adverteerder de ervaring ‘van begin tot eind’ kan bezitten. zegt het bedrijf.

Het geeft merken ook de mogelijkheid om de meest betrokken gebruikers van Spotify te bereiken.

Toen Spotify bijvoorbeeld “Discover Weekly” openstelde voor sponsoring, merkte het op dat gebruikers die naar deze afspeellijst luisterden meer dan het dubbele streamden van degenen die dat niet deden. Op dezelfde manier is “On Repeat” geschikt voor de meer frequente gebruikers van Spotify vanwege de focus op nummers die gebruikers het vaakst hebben afgespeeld.

Sinds de lancering van “On Repeat” in september 2019, zegt Spotify dat de afspeellijst wereldwijd 12 miljard streams heeft bereikt. Fans hebben ook meer dan 750 miljoen uur besteed aan het luisteren naar de afspeellijst, waar artiesten als Bad Bunny, The Weeknd en Ariana Grande bovenaan de lijst stonden voor “meest herhaalde” luisterbeurten.

Hoewel Spotify tegenwoordig zijn talrijke afspeellijsten in eigendom en beheer ter sponsoring aanbiedt , zijn zijn gepersonaliseerde afspeellijsten grotendeels verboden terrein, behalve ‘Discover Weekly’. Dit zijn zeer gewaardeerde eigenschappen, aangezien Spotify gebruikers opdracht geeft om collecties te streamen die worden aangedreven door zijn algoritmen, die Spotify organiseert in zijn steeds groter wordende “Made for You” -hub in zijn app. Hier kunnen gebruikers schakelen tussen “Discover Weekly” en andere collecties die zijn ingedeeld op genre, artiest, decennium en meer – zoals nieuwe releases, favorieten, suggesties en meer.

Met de lancering van sponsoring voor “On Repeat” zullen merken in 30 wereldwijde markten, waaronder Noord-Amerika, Europa, Latijns-Amerika en Azië-Pacific, tijdelijk een van de grootste gepersonaliseerde eigendommen van Spotify kunnen bezitten.

De eerste Amerikaanse adverteerder die profiteert van de sponsoring is TurboTax, dat de personalisatie-elementen en de betrokkenheid van gebruikers bij de afspeellijst noemde als een van de redenen waarom het advertentieproduct voor hen zinvol was.

“Net als muziek zijn belastingen niet one size fits all. Elke belastingsituatie is uniek en de behoeften van elk individu zijn anders, ”zei Cathleen Ryan, VP Marketing bij TurboTax, in een verklaring over de lancering. “We gebruiken Spotify’s diepe band met zijn betrokken luisteraars om de consument naar voren te brengen en hen te laten zien dat je met TurboTax de expertise kunt krijgen die je nodig hebt op jouw voorwaarden. Met Spotify zijn we in staat om zowel bereik als unieke targeting te krijgen die ervoor zorgt dat de juiste doelgroepen op de hoogte zijn van de tools, begeleiding en expertise die TurboTax biedt, ”voegde ze eraan toe.